مکانیک و آهن

استفاده از آهن آلات در مکانیک

مکانیک و آهن

استفاده از آهن آلات در مکانیک

استفاده از آهن آلات در مکانیک چگونه و به چه خاطر است

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

پیروزی دولت یازدهم در انتخابات و ریاست آقای روحانی در دولت دوازدهم اگرچه بر روند صعودی شاخص کل بورس اثرگذار بود اما این مسئله را نباید فراموش کرد که فولاد در بازارهای جهانی نیز چشم اندازی مثبت پیدا کرده است. البته بررسی بازار فولاد ایران در روزهای اخیر کار آسانی نیست رکود فصلی در بازار فولاد از یک طرف و سرنوشت نامعلوم انتخاب کابینه جدید باغث شده که فعالان اقتصادی نتوانند دیدگاه‌های روشنی ابراز نمایند. به همین علت سرمایه‌گذاری در بازار فولاد به حداقل خود رسیده و کارخانجات بزرگ مشغول صادرات خود هستند و رکود فعلی مشوق اصلی آنها برای افزایش صادرات است در نتیجه پس از ماه مبارک رمضان و روشن شدن تکلیف هیات دولت و سیاست‌های جدید دولت بازار فولاد با محدودیت عرضه مواد اولیه روبرو خواهد شد این چشم اندازی است که بسیاری از خوش بین ها در مورد آینده بازار فولاد دارند. این کاهش عرضه و به تبع آن کمبود در بازار افزایش قیمت‌ها را خواهد داشت.
انتظار می رود فولاد بعد از رکود چند هفته‌ای ،روزهای فوق العاده ای پیش رو داشته باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که موجودی انبارهای فولاد چین در بخش شمش طی هفته قبل ۹۲ درصد افت یافته و میلگرد نیز ۸درصد کاهش موجودی داشته است. در واقع بازار نیاز شدید به شمش فولاد دارد از اینرو شاهد افزایش نرخ ها خواهیم بود.
البته برای بازار شمش فولاد در ایران می‌توان چندین مورد را در نظر گرفت و با توجه به آن به نتایج متفاوتی رسید. با توجه به اینکه عرضه آهن اسفنجی و گندله محدود شده انتظار می‌رود بهبود در قیمت شمش را شاهد باشیم. آهن اسفنجی و گندله به شدت در حال صادر شدن به خارج از کشور می‌باشند و این در خصوص گندله شدت بیشتری دارد.
قیمت گندله که در اواخر سال گذشته به ازای هر کیلو 320 تومان بوده است در بازار تا 360 تومان هم عرضه شده است. به همین روال آهن اسفنجی هم که تا یک ماه قبل 680 تومان عرضه می‌شد با تنگنای تحویل روبروست و قیمت آن در بعضی موارد تا 720 تومان هم شنیده شده است.
از طرف دیگر با توجه به برخی مسائل می توان انتظار داشت که قیمت شمش تغییری نکند و ثابت بماند سه دلیل عمده هم برای آن وجود دارد. اولین و مهمترین آن نیز اجازه دولت است که با تغییرات قیمت موافق نیست. بعلاوه اینکه شمش های تخصیصی که بابت مطالبات شرکت ها از کارخانه ها به بازار آمده با قیمت 1390 تا 1400 تومان که بیشتر آن محصول فولاد خوزستان است در بازار پیشنهاد می شود و در نهایت بازار مقاطع به کف خود رسیده و تقاضای آن بسیار محدود شده است.
وی با اشاره به اینکه از نظر آهن و اسلب تقریبا خودکفا هستیم، اظهار داشت: افزایش قیمت داخلی آهن و اسلب متاثر از قیمت‌های جهانی است زیرا تولید‌کنندگان به دلیل سود بیشتر ترجیح می‌دهند به جای فروش داخلی این کالاها را صادر کنند.
آزاد با بیان اینکه افزایش قیمت شمش آهن بر روی قیمت مسکن و ساخت و ساز، به علت رکود حاکم در این بخش اثرگذار نیست اظهار داشت: اما این افزایشقیمت شمش آهن در تولیدات صنایع بزرگ مؤثر است. وی با بیان اینکه اینکه واردات ما در بخش ورق، آهن و فلزات بسیار محدود است، گفت: واردات بر حسب نیاز انجام می‌شود اما صادرات آهن و فلزات که در سال‌های 93 و 94 حدود 2.5 میلیون تن بود در سال 95 به 6 میلیون تن افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری به 10 میلیون تن هم افزایش یابد.
در آخر با توجه به شروع ماه مبارک رمضان ، طبعاً حجم تقاضا برای مقاطع پایین تر خواهد آمد . تمایل بازار بیشتر به سمت ثبات قیمت متمایل است حداقل تا زمانی که شمش‌های موجود در بازار جوابگوی تقاضای کارخانه‌های تولید مقاطع می‌باشد. پس از آن می‌توان انتظار داشت که قیمت تغییر کند هر چند که این روند ممکن است یک ماه به درازا بکشد.

  • ۹۶/۰۷/۲۶
  • اسما دانشجو

فولاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی