مکانیک و آهن

استفاده از آهن آلات در مکانیک

مکانیک و آهن

استفاده از آهن آلات در مکانیک

استفاده از آهن آلات در مکانیک چگونه و به چه خاطر است

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ورق کرکره ای یا ورق سینوسی با فرم دهی ورق های گالوانیزه رنگی و یا ورق گالوانیزه ساده تولیدمی شود.به این صورت که به وسیله دستگاه از عرض به شکل موج ورق فرمدهی می شود این عمل موجب شده در طول ورق کرکره ای محدودیتی وجود نداشته باشد و فقط محدودیت به عرض ورق کرکره ای ختم گردد.

فرمینگ ورق کرکره ای از نظر قیمت ارزان ترین نوع فرمینگ می باشد. ورق های کرکره ای رنگی از رول های ورق گالوانیزه رنگی تهیه شده که رنگ آن کوره ای می باشد.

رنگ ورق کرکره ای با کد رئال مشخص می شود و بسته به سفارش مشتری تعیین می گردد.به طور مثال:

(آبی = رئال ۵۰۱۵ ) (قرمز = رئال ۳۰۰۰) (زرد = رئال ۱۰۲۳) (سبز = رئال ۶۰۲۴) (نارنجی = رئال ۲۰۰۳) (سفید = رئال ۹۰۱۶) (کرم  = رئال ۱۰۱۵) (نقره ای = رئال ۷۰۲۳) (قهوه ای = رئال ۸۰۰۴) (بنفش = رئال ۴۰۰۵) (صورتی = رئال ۴۰۰۳) (قهوه ای سوخته = رئال ۸۰۱۷) (پرتقالی = رئال ۱۰۲۸) (جگری = رئال ۳۰۲۰) (آبی آسمانی = رئال ۵۰۱۲) (طوسی – رئال ۷۰۳۵

 کاربرد های ورق کرکره ای:

پوشش سقف – ورق دور ساختمان به عنوان حصار – ساخت سقف های شیبدار – زیبا سازی نما- ساخت شیروانی – هدایت اب باران در بام ها -

وزن ورق کرکره ای برای نوع با ضخامت ۰٫۵ میلیمتر ۳٫۹ کیلوگرم در متر مربع می باشد.

ورق کرکره گالوانیزه چیست؟نوع خاصی از فرمدهی ورق گالوانیزه است که در ساخت سقف های شیروانی کاربرد دارد.

از دیرباز برای هدایت آب بارانی که در بام ها می ماند از سقف های شیبدار استفاده می شده است که با پیشرفت تکنولوژی و با توجه به تامین ذائقه تمامی سلیقه ها مدلهای متنوعی از پوشش شیروانی طراحی و ساخته شده است . که از پرکاربردترین آنها و همچنین قدیمی ترین ، ساده ترین و مقرون به صرفه ترین آنها می توان به قیمت ورق کرکره گالوانیزه اشاره کرد. به دلیل شباهت فرمینگ کرکره به موج های مدور و دایره ای مانند به آن ورق سینوسی (Sinoos) نیز گفته می شود..

ورق کرکره (سینوسی) را می توانید در طول های دلخواه و اندازه های مورد نیاز از 20 سانتی متر تا 12 متر سفارش دهید.

مدت زمانی که لازم است منتظر بمانید تا سفارش شما تکمیل شود معمولا بین 2 تا 48 ساعت است که این موضوع بستگی به ابعاد و مقدار سفارش شما و همچنین ترافیک بنگاه دارد..

در سقف های شیروانی علاوه بر استفاده از ورق های گالوانیزه می توان از ورق های رنگی نیز استفاده کرد که به طبع زیبایی و به همان نسبت نیز هزینه بالاتری دارند.

اینکه چه ضخامتی برای شما مناسب تر است را می توانید از نصاب شیروانی خود سوال کنید و یا با در نظر گرفت شرایط جغرافیایی و مکانی و همچنین ارتفاع سازه از سطح زمین محاسبه کنید.

اگر در این خصوص نیاز به راهنمایی دارید می توانید با یکی از کارشناسان فروشگاه تماس بگیرید.

این ورق بسیار کاربردی است.

زمانی که به ورق فلزی با دستگاه پرس فرم بدهیم ورق های جالبی به دست می آید.یکی از فرم های رایج و کاربردی در بین فرمینگهای مختلف ورق فرم و شکل موجی یا کرکره ای (سینوسی) است.

سقف های عرشه فولادی که با عنوان متال دک ( Metal Deck) نیز از آنها یاد میشود از جمله روشهایی است که امروزه در سازه های فلزی به فراوانی مورد استفاده قرار میگیرد و در سطح جهانی طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این نوع سقف از اعضایی بنام گلمیخ جهت اتصال ورق به تیرهای فرعی و اصلی استفاده میشود. سرعت اجرای بالای سیستم سقف عرشه فولادی تاثیر بسزایی در پیشرفت زمانی پروژه خواهد داشت. در ادامه به معرفی جزئیات سقف عرشه فولادی خواهیم پرداخت.

اجزای تشکیل دهنده سقف متال دک شامل موارد زیر است: 1) ورق فولادی 2) گلمیخ یا برشگیر 3) آرماتور 4) بتن

ورق فولادی ( Steel sheet) : ورق مورد استفاده در سقفهای متال دک از نوع گالوانیزه بوده که با نورد سرد به شکل ذوزنقه ای و آجدار تهیه میشود. ضخامت ورقها بین 8/0 تا 25/1 میلیمتر بسته به طرح متغیر است که برای محاسبات باید از ضخامت پوشش گالوانیزه( Zinc Coating) صرف نظر نمود. شکل دهی توسط دستگاه Roll Forming صورت میپذیرد. درگیری بین ورق فولادی و بتن ( Inter Lock ) توسط فرورفتگیها و برآمدگیهایی که در قسمت جان ورق ( قسمت شیبدار) تعبیه شده تامین میگردد به همین دلیل بارگیری، حمل ، تخلیه و دپوی این ورقها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نباید تغییر شکلی در آنها پدیدار شود. جهت فیکس کردن ورق در جای خود از میخ و چاشنی انفجاری و یا پیچهای خودکار سرمته استفاده میشود.

  • ۹۶/۰۷/۰۴
  • اسما دانشجو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی