مکانیک و آهن

استفاده از آهن آلات در مکانیک

مکانیک و آهن

استفاده از آهن آلات در مکانیک

استفاده از آهن آلات در مکانیک چگونه و به چه خاطر است

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مگذاری ورق های روغنی را اصطلاحی عامیانه و بر مبنای وضعیت ظاهری این نوع ورق شکل داده است. ورق های فولادی (فلزی) به دو صورت کلی نورد (تولید) می شوند. نورد سرد (ورق روغنی ) نورد گرم (ورق سیاه ) نام دیگر ورق روغنی ورق با نورد سرد است.

مزایا و فواید:


    نصب سریع وآسان
    زیبایی و قیمت مناسب نسبت به محصولات مشابه
    وزن سبک و ایمنی در برابر زلزله
    عدم تغییر رنگ و حالت در مرور زمان

ورق روغنی در واقع اصطلاح عامیانه ورق هایی است که با تکنولوژی نورد سرد تولید می شوند. در این فرآیند ورق های با ضخامت بالا توسط نورد به ضخامت های پایین تر تبدیل می شوند. در این فرآیند به علت استفاده از نورد سرد کیفیت ظاهری ورق های نورد شده بسیار عالی می باشد.

ورق های فولادی تحت استانداردهای خاصی تعریف می شوند که استانداردهای رایج در ایران معمولاً DIN آلمان می باشد، سپس استاندارد ASTM آمریکا و استاندارد گوس روسیه به ندرت قابل استفاده می باشد

وجود استاندارد های بسیار زیادی که هر کدام آلیاژ های مختلف فولاد را دسته بندی کرده اند باعث شده که نام هر آلیاژ اهمیت ویژه ای پیدا کند لذا آشنایی دقیق از ورق های سیاه مستلزم شناخت این استاندارد ها می باشد. در این مقاله مقایسه ای بین استاندارد های مختلف ورق ساختمانی بر اساس استحکام آنها صورت گرفته و معادل هر آلیاژ دراستاندارد های مختلف نشان داده شده است.

همچنین این نوع ورق آهن با توجه به وضعیت کلی فلزات در بازار دستخوش تغییرات زیادی می شود و همواره قیمت ورق آهن در حال تغییر است

ورق های روغنی به طور کلی و استاندارد از ضخامت ۳۰ صدم میلی متر الی ۳ میلی متر #تولید می شوند و دارای دو عرض استاندارد ۱۰۰ سانتی متر و ۱۲۵ سانتی متر هستند.
ورق های روغنی ای که در بازار ایران پرکاربرد ترند را شرکت های #فولاد مبارکه #اصفهان ، شرکت هفت الماس ، و شرکت فولاد غرب تولید می نمایند. و در مورد ورق های روغنی خارجی نیز معمولا ورق های روس و قزاق پرکاربد و همچنین در بازار موجود هستند.

  • ۹۶/۰۶/۲۵
  • اسما دانشجو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی